23 Nisan 2012 Pazartesi

Mesleki ve Teknik Eğitim Çalıştayı


Manisa, mesleki eğitimde okullaşma oranı ve mesleki ve teknik eğitim gören öğrenci oranı ile Türkiye' de en önde gelen illerden bir tanesi. Küçük Sanayi, Orta Ölçekli Sanayi ve Organize Sanayi Sitesi ile binlerce insanı çalıştıran bir sanayisi var. Tarım alanlarının geniş olması, hava şartlarının uygun olması, Manisa' yı Ege bölgesinde ve Türkiye' de tarımda da üst sıralara taşıyor. Manisa insanı, mesleki bilgi ve beceri açısından Türkiye' deki bir çok ilden daha ileri seviyede..Manisa sanayi bölgesi ihracatta da Türkiye' de ilk sıralarda.. Manisa Organize Sanayi Bölgesi, Dünya' da yatırım yapılabilir en iyi sanayi bölgesi olarak gösteriliyor. Hal böyle olunca, Manisa' nın mesleki ve teknik eğitim görmüş insanlara ihtiyacı daha da artıyor.

Manisa' da 18-19 Nisan tarihleri arasında Mesleki ve Teknik Eğitim Çalıştayı gerçekleştirildi. İki gün boyunca 4 grup halinde çeşitli konu başlıklarında oturumlar düzenlendi. Bu çalıştay, üniversiteyi, sanayi kuruluşlarını, mesleki ve teknik eğitim alanında görev alan Milli Eğitim Bakanlığı personelini buluşturdu. Manisa' da ilk defa böyle bir çalıştay yapılması, geç kalınmış olması açısından üzücü, fakat böyle bir eksikliğin farkına varılarak düzenlenmiş olması sevindirici bir gelişme..

Ben de bu çalıştaya davetliydim. 2.nci grupta yer alan "Hayat Boyu Öğrenmede Mesleki Yaygın Eğitimin Yeri" konulu çalıştay ekibindeydim. Diğer gruplardan da aldığımız bilgilere göre de oldukça hararetli ve verimli bir çalıştay düzenlendi. Son gün kapanıştan önce, tüm gruplar, çalıştayla ilgili sonuçları paylaştı. Ortaya çıkan sonuçlar, hemen hemen herkesin hem fikir olduğu sorunlara çözüm önerileri sunuyordu. Ben ortaya çıkan sonuçları çok olumlu ve faydalı buldum. Çalıştay sonuçları, bir rapor halinde, Milli Eğitim Bakanlığı' na sunulacak. Umarım Bakanlık, ortaya çıkan sonuçları önemser ve gereken tedbirleri alır. Hatta, tüm illerin bu tür çalıştaylar yapmasını sağlayarak ortak akıl sonucu ortaya çıkan görüş ve düşünceleri inceler, Mesleki ve Teknik Eğitimde aksayan yönleri düzeltir.

Bu arada, çalıştaya ev sahipliği yapan, bizi iki gün boyunca çok güzel bir şekilde ağırlayan, mükemmel bir organizasyon ile çalıştayın çok verimli geçmesini sağlayan, Elginkan Vakfı, Ümmehan Elginkan Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi' ne ve değerli çalışanlarına teşekkür ederim.

Önümüzdeki günlerde, çalıştay sonuç bildirgesinde yer alan önemli sonuçları da buradan paylaşmayı düşünüyorum..

Görüşmek üzere, hoşçakalın..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder